119

Longboard sporuna başladığımdan beri Loaded Bhangra hem kullanışı hem de görüntüsü bakımından en sevdiğim Longboard‘lardan biri olmuştur. Tam yeni bir Longboard almaya karar verdiğim bir dönemde arkadaşım Enfal Altar’ın da tavsiyesi üzerine 19 Nisan 2019 da Loaded Bhangra’ yı aldım. Yaklaşık 4-5 ay kadar kullandıktan sonra Longboard’umla ”The Truck Stand” hareket yapmayı denerken Longboard’umdan bir çıtırtı geldi. Baktığımızda Longboardumun kuyruk bölümünden yatay bir şekilde yani 2 katmanının birbirinden ayrılacak şekilde çatladığını fark ettik.

Şunu belirtmek isterim ki bu çatlamanın Loaded firmasının bir üretim hatası olduğunu düşünmüyorum. Loaded Bhangra; flex1, flex2 ve flex3 şeklinde 3 versiyon halinde satılmaktadır. Benim board’um flex 2 idi. Kiloma göre yanlış flex seçimi yaptığım için böyle bir sorunla karşılaştığımı düşünüyorum. Flex konusunu daha fazla uzatmayacağım, bir sonraki blog yazımda flex konusunu detaylı bir biçimde anlatacağım.

Loaded Longboard Break

Konuya dönmem gerekirse Longboard’umu para biriktirerek aldığım için Longboard’umu kırdığımı fark ettiğimde başımdan aşağı kaynar sular dökülmüş gibi oldum. Çünkü hem Longboard’umu çok seviyordum; hem de o zamanlar yeni bir Longboard alma şansım yoktu. Bizde Enfal’ le birlikte tamir etmenin bir yolunun olup olmadığı araştırdık. Kullanabileceğimiz sınırlı malzeme vardı. Sonuçta üretimde yapıştırılarak birleştirilen 2 tahta parçası birleşme noktasından çatlayarak ayrılmıştı ve biz bu 2 tahta parçasını birleştirmeye çalışıyorduk hem çevremizden bir çok fikir geldi, hem de bizim aklımıza bir çok fikir geldi. Bunlar tutkal, epoksi, resin, çivi, sıcak silikon, genel amaçlı yapıştırıcılar, ahşap yapıştırıcıları, özel yapıştırıcılar vs. bir çok fikir geldi, ama içlerinden en aklımıza yatan epoksi oldu ama konuda bizden daha bilgili Northern Sun Handmade Kingsize Boards’un sahibi Tarkan KUTUP’ u aradım. Tarkan abi Longboard’u Bursa’ ya getirirsek seve seve yardımcı olabileceğini söyledi. Ama 6 gün sonra Türk Longboard olarak bir longboard etkinliğimiz vardı ve 6 gün içinde Bursa’ ya götürüp tamir ettirip getirmemiz pek mümkün değildi. Bunun üzerine Tarkan abi bize en büyük şansımızın epoksi olduğunu söyledi ama kırığın derinliğini ve şeklini görmediği için net bir şey söyleyemeyeceğini söyledi bizde işe koyulduk. Toplamda 150 TL civarı harcama yaparak nalburdan 2 adet epoksi bir adet süper epoksi yapıştırıcı aldık, Longboard’un trucklarını söktük çatlağı tornavidayı iki tahtanın arasına sokarak arayı açtık, 2 katman epoksi ve üstüne 1 katman süper epoksi sürüp kapattık ağır bir dolabın altına sıkıştırdık ve o şekilde 3 gün beklettik. Kuruduktan sonra etrafını temizleyip zımparaladık ve truckları taktık. Longboard’umu onaralı yaklaşık 9 ay oldu ve bir daha hiçbir sorun yaşamadım.

Kendi Longboardunuzu tamir etmeniz mümkündür. Tek önemli olan konuyu araştırın ve emek harcayın, baştan savma yapmayın. Longboard’unuzun tahtasındaki birçok hasarı onara bilirsiniz, ancak dikey kırıklarda yani board’un ikiye bölündüğü kırılmalarda demir parçayla sabitleyip düzeltmek mümkün, fakat böyle bir durumda Longboardunuz esnekliğini kaybeder ve benim aldığım randımanı alamazsınız.

Ege Can TEKER @ege_tkr

Geri Bildirim