746

Özellikle tatil zamanları, yolda ne zaman bir karavan görsem içim gider. Bayılırım evle yolculuk yapma fikrine. İstediğin yerde dur, dinlen. İlk gördüğün denize atla. Uykun mu geldi? Hemen arkada yatak var, uyu. Gerçekten muhteşem bir deneyim olmalı diye düşünürdüm hep.

İki yaz önce yakın arkadaşımla tatil planı yaparken karavan kiralama fikrini attım ortaya. Hemen harekete geçtik. Ben belki yüzlerce video izledim karavan tatiliyle ilgili, karavan kiralama ile ilgili bilgi topladık derken büyük gün geldi çattı. Karavanın elektiriği, suyu nasıl kullanılır hepsini kiraladığımız yerden öğrendikten sonra İstanbul’dan hareket ettik. Nasıl mutluluk! Yıllardır araba kullanırım ama bunun verdiği keyif bambaşkaymış. Rotamızı Ege’ye çevirdik ve güneşin eşlik ettiği yollardan geçtik Bulutsuzluk Özlemi dinleye dinleye. Yollarda durduk, yemek yedik, dinlendik. İlk bulduğumuz denize de attık kendimizi. Tam hayal ettiğim gibi. Konaklamak üzere Akçay’a vardığımızda üstümüzde tatlı bir yorgunluk vardı ama çok mutluyduk. Deniz kenarındaki bir kamp alanına karavanımızı park ettikten sonra Akçay’ı gezdik, dondurma yedik. Tekrar karavanımıza döndüğümüzde yemek için yanımızda getirdiğimiz mangalımızı yaktık. Portatif masa ve sandalyelerimizi denize nazır konumlandırdıktan sonra günün en keyifli anlarını yaşamaya başladık. Arkamızda evimiz, önümüzde deniz… Keyifli bir sohbetin ardından uyumak üzere karavana geçtik ve günü sonlandırmak için son aydınlatmayı da kapattık. Sonlandıramamışız meğer.

Saat 3 sularında tak tak tak sesleriyle uyandık ve biraz da korkarak çıktık dışarı kimse yok. İçeri girip tekrar yattık. Sanırım bir 10 dakika sonra yine aynı sesler…Yine çıktık kimse yok. Karavanın altına, üstüne, yanına, uzağına, yakınına baktık. Kimse yok. Biraz oturup bekledik her şey normal. Gözlerimizden uyku akıyor bir yandan. Tekrar uyumaya geçtik ama aynı sesler başladı bir süre sonra yine. Merak artık yerini sinire bırakmaya başladı hâliyle. Deniz kenarında da vahşi hayvan olmayacağına göre ya birisi kötü bir şaka yapıyordu ya da başımız beladaydı. Elimizden bir şey gelmeyince tekrar uyumayı denedik ve tabii yine uyandık tak tak tak… Arkadaşım tam kapıyı açacakken kolunu tuttum ve onu durdurdum o anda. Bu sesi yapan şeyi kaçırmamalıydık bu sefer. Sessizce perdeyi aralayıp pencereden baktım. Bir de ne göreyim? Karga! Evet evet bildiğiniz karga!

Tekrar çıktık dışarı ve karavanın yan tarafına yöneldik. Akşamdan karavana asılı unuttuğumuz ve içinde yiyecek olan torbaların bir kısmı delinmiş, bir kısmı asılı ve karga da yemeye geldiğinde başlıyor tak tak tak… Artık gün aydınlanmaya başladığında uykusuzluktan ayakta duramıyorduk ama hâlimize dakikalarca güldük. Muhteşem geçen karavan tatilimizin ilk gecesine bir karga damga vurmuştu. Siz siz olun yatmadan önce dışarıda çöp ya da yiyecek bırakmayın. Benden söylemesi. Bir de hayatınızda mutlaka en az bir kere karavanla tatile çıkın.